Competiția Best Electric Car in Romania 2021 și-a desemnat câștigătorul – Skoda Enyaq iV. Iată însă cum s-a ajuns la punctajul care a dus modelul ceh pe primul loc.
Best Electric Car in Romania este o competiție complet transparentă, juriul fiind format din 14 profesioniști ai presei auto. Acesta este votul fiecăruia dintre ei, însoțit de o motivare a alegerii făcute.
BMW iX3 | Citroen e-C4 | Honda e | Kia e-Niro | Mercedes EQA | Skoda Enyaq iV | Volkswagen ID.3 | |
Robert Adam | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 7 | 10 |
Dragoș Băltățeanu | 7 | 1 | 5 | 10 | 3 | 4 | 2 |
Radu Buhăniță | 4 | 2 | 1 | 10 | 3 | 7 | 5 |
Bogdan Grigorescu | 10 | 1 | 7 | 5 | 3 | 4 | 2 |
Radu Gurămultă | 10 | 1 | 5 | 3 | 4 | 7 | 2 |
Alin Ionescu | 10 | 2 | 1 | 3 | 7 | 4 | 5 |
Răzvan Loghin | 4 | 1 | 10 | 7 | 5 | 2 | 3 |
Răzvan Măgureanu | 4 | 1 | 2 | 3 | 7 | 10 | 5 |
Mircea Meșter | 4 | 1 | 2 | 10 | 3 | 7 | 5 |
Adrian Mitrea | 5 | 1 | 3 | 2 | 4 | 7 | 10 |
Cristiana Oprea | 4 | 1 | 10 | 2 | 3 | 5 | 7 |
Dan Scarlat | 1 | 2 | 3 | 7 | 4 | 5 | 10 |
Răzvan Scăeșteanu | 10 | 1 | 5 | 4 | 2 | 7 | 3 |
Robert Stan | 7 | 2 | 1 | 5 | 3 | 10 | 4 |
TOTAL PUNCTE | 84 | 19 | 56 | 76 | 54 | 86 | 73 |
Iată și cum motivează membrii juriului propriul vot:
Robert Adam, turații.ro
1 – VW ID.3 – e o masina mult mai spectaculoasa decat pare, dupa update-ul de software recent s-a transformat sensibil, dinamica, eleganta, futurista, deosebita ca stil de masinile normale, practica, pragmatica, spatioasa, pret rezonabil, game changer fara indoiala
2 – Skoda Enyaq iV – Spatiu, aerodinamica, impecabila, dar la baza are platforma MEB, prima data aparuta pe ID.3, de unde si votul meu de loc 1, pret rezonabil, poate iesi la costul de achizitie similar cu un Kodiaq cu DSG, deci accesibila tinand cont de cum merge si ce tehnologie ofera
3 – Kia e-Niro – votul cititorilor si locul 3 pentru mine, doar pentru ca nu e proiectata de la zero pe o platforma electrica, altfel insa masina se bate de la egal la egal cu orice a fost prezent la concursul asta, si toti am fost de acord cu asta. Autonomie, performanta, dotari, spatiu, nimic nu ii lipseste. Poate doar designul subiectiv sa fie un punct slab… Cum spunea cineva, mare parte din producatorii actuali nu realizeaza avansul tehnologic pe care il au coreenii in domeniu vehiculelor electrice, si noile modele vor fi un dus rece pentru competitori
4 – BMW iX3 In cateva cuvinte, BMW pe afara, BMW la interior, BMW la cum merge, premium, depunctat doar pentru autonomia relativa si faptul ca e intr-o zona de pret mai putin accesibila publicului larg. Altfel, fara indoiala impecabil in acest test.
5 – Mercedes-Benz EQA – Interesant, interior premium, design, aerodinamica, insa usor zgomotos la rulare fata de BMW si alte masini din test, la fel, pretul il scoate din gama vehiculelor relevante, are o adresabilitate mai scazuta
6 – Citroen e-C4, pentru mine e marele perdant al acestui concurs, am parcurs peste 500 de km cu el si s-a comportat impecabil. Design foarte interesant, suspensie super confortabila, dinamica decenta, depunctat pentru interiorul lipsit de consistenta si consumul relativ ridicat, insa pretul e decent si autonomia reala a suprins, in jur de 350 km. Fiind pe o platforma Vitesco, nedezvoltata de Citroen, a fost depunctat.
7 – bijuteria Honda e, naravasa, puternica, dinamica, tehnologizata. Votata mult subiectiv, am depunctat-o pentru baterie si autonomie, plus cele mai multe probleme de incompatibilitate la incarcare, rezolutia slaba a multelor ecrane si pretul obscen. Altfel, uimitoare, descurcandu-se inclusiv pe un traseu offroad, iar ecranele oglinzi sunt mai bune decat cele de la Audi…
Dragoș Băltățeanu, Flote Auto
Alegerea mea pentru primul loc a fost Kia e-Niro deoarece este cea mai eficientă mașină din cele prezente în finala Best Electric Car in Romania 2021. În combinație cu bateria de 64 kWh, e-Niro are o autonomie impresionantă și oferă suficient spațiu pentru o familie plus o experință bună la volan și un preț de achiziție competitiv.Pe locul doi am ales BMW iX3, un SUV electric impresionant. Este un automobil complet și performant, care s-a luptat îndeaproape pentru primul loc, dar prețul de achiziție ridicat l-a depunctat. Pe locul trei am ales Honda e, un automobil pentru oraș care atrage toate privirile pe stradă datorită designului retro-modernist. Din păcate, Honda e pierde puncte importante din cauza consumului mare înregistrat de motorul electric de 154 CP. Media înregistrată pe parcursul de test a fost de 22 kWh/100 km.
Am avut de ales dintre KIA e-Niro si Skoda Enyaq iV pe are le-am apreciat in egala masura doar ca as fi vrut sa stiu mai multe despre ultima. Am pornit de la ideea ca pentru o familie vor fi prima masina, asa ca am luat in balanta pretul, autonomia, spatiul interior si portbagajul. Ideea este ca am facut o simulare pe siteul lui Skoda in cam aceleasi caracteristici cu KIA si parca imi daduse un scor mai scump. Poanta este ca raportata la preturile celor din clasa premium era cam prea pe acolo. Si totusi inca vorbim despre un brand regular… Celelate au avut atuurile lor, insa cam delicate pentru o familie de la noi. Asa ca am ales KIA si pentru echipare, chiar daca seamana cu masina de ieri.