Audi e-tron a fost primul model electric Audi. Acum, după un facelift consistent, SUV-ul a fost redenumit Q8 e-tron, fiind integrat în gama Q8, asta deși el nu are nici o legătură cu Q8-ul cu motoare termice la nivelul platformei tehnice.
Facelift-ul a venit cu schimbări la nivelul designului exterior, dar interiorul a rămas în mare parte aceleași cu al modelului e-tron lansat în 2019. Constructorul german a făcut însă un upgrade important din punct de vedere tehnic, cu efecte asupra autonomiei.
Audi Q8 e-tron este disponibil în două versiuni de putere: Q8 50 e-tron quattro (340CP) și Q8 55 e-tron quattro (408 CP). Modelul care participă în finala competiției Best Electric Car este un Q8 50 e-tron quattro în echiparea Advanced.
Model | Audi Q8 e-tron 50 quattro |
Motor | 2, electrice |
Putere față/spate (CP) | nc/nc |
Cuplu maxim față/spate (Nm) | 309/355 |
Putere totală (CP) | 340 |
Cuplu total (Nm) | 664 |
Tracțiune | integrală |
Cutie de viteze | automată, 1 treaptă |
L × l × h (mm) | 4915 x 1937 x 1633 |
Ampatament (mm) | 2928 |
Volum portbagaj (l) | 569-1637 |
Masă la gol (kg) | 2585 |
Coeficient aerodinamic | 0,29 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 7 (6 cu Boost) |
Viteză maximă (km/h) | 200 |
Capacitate baterie brut/net (kWh) | 95/89 |
Consum mixt WLTP (kWh/100 km) | 20,1 |
Autonomie WLTP (km) | 491 |
Încărcare AC (kW) | 22 |
Timp încărcare AC (h) | nc |
Încărcare DC (kW) | 150 |
Timp încărcare DC 0-80% (min) | nc |
Preț (euro, cu TVA) | 74,650 |