Toyota bZ4X este primul modele electric al constructorului japonez care domină piața de modele hibrid. Mașina, al cărei nume vine de la “beyond Zero”, sub-brandul Toyota care va include o întreagă gamă de modele electrice, rulează pe prima platformă a producătorului japonez dedicată strict modelelor EV. Se numește e-TNGA, este dezvoltată împreună cu Subaru și se remarcă prin plasarea bateriei în podea, ca parte integrantă a șasiului, pentru a obține un centru de greutate mai redus și echilibru mai bun al distribuției maselor pe punți. Bateria litiu-ion are o capacitate de 71,4 kWh și Toyota spune că testele de până acum arată că pierde doar 10% din capacitate în 10 ani sau 240.000 km parcurși. Secretul, spune Toyota, stă nu doar în răcirea cu lichid, ci și într-un complex sistem de monitorizare a parametrilor fiecărei celule.
Toyota bZ4X va fi oferită în două versiuni. În cea cu tracțiune față, motorul electric produce 204 CP și 265 Nm, iar performanțele dinamice înregistrează 8,4 secunde pentru accelerația 0 – 100 km/h și viteză maximă de 160 km/h. Modelul cu tracțiune integrală (contribuție Subaru) are câte un motor de 80 kW (108 CP) pe fiecare punte, întreg ansamblul fiind creditat cu o putere maximă de 217,5 CP și 336 Nm. În timp ce viteza maximă rămâne la 160 km/h, accelerația 0 – 100 km/h scade la 7,7 secunde.
Model | Toyota bZ4X |
Motor | 1, electric |
Putere față/spate (CP) | 204/- |
Cuplu maxim față/spate (Nm) | 266/- |
Putere totală (CP) | 204 |
Cuplu total (Nm) | 266 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | automată, 1 treaptă |
L × l × h (mm) | 4690 x 1860 x 1600 |
Ampatament (mm) | 2855 |
Volum portbagaj (l) | 452 |
Masă la gol (kg) | 1970 |
Coeficient aerodinamic | nc |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 7,5 |
Viteză maximă (km/h) | 160 |
Capacitate baterie brut/net (kWh) | 71,4/nc |
Consum mixt WLTP (kWh/100 km) | 14,7 |
Autonomie WLTP (km) | 513 |
Încărcare AC (kW) | 11 |
Timp încărcare AC (h) | 6,5 |
Încărcare DC (kW) | 150 |
Timp încărcare DC 0-80% (min) | 30 |
Preț (euro, cu TVA) | 50,910 |